Poprawa warunków do rozwoju przyjaznych środowisku form transportu - ścieżki rowerowe
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
L.p. |
|
|
1 |
Tytuł: |
Poprawa warunków do rozwoju przyjaznych środowisku form transportu poprzez utworzenie systemu dróg rowerowych na terenie gmin: Czosnów, Jabłonna, Legionowo, Łomianki, Nieporęt, Nowy Dwór Mazowiecki, Radzymin i Wieliszew |
2 |
Program |
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 - Oś priorytetowa IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną - Działanie 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza - Poddziałanie 4.3.2 Mobilność miejska w ramach ZIT |
3 |
Partner wiodący: |
Gmina Legionowo - Urząd Miasta Legionowo z siedzibą w Legionowie przy ul. marsz. Józefa Piłsudskiego 41, 05-120 Legionowo |
4 |
Partnerzy: |
- Gmina Wieliszew - Urząd Gminy Wieliszew z siedzibą w Wieliszewie przy ul. Modlińskiej 1, 05-135 Wieliszew, - Gmina Nieporęt - Urząd Gminy Nieporęt z siedzibą w Nieporęcie przy ul. Pl. Wolności 1, 05-126 Nieporęt, - Gmina Jabłonna - Urząd Gminy Jabłonna z siedzibą w Jabłonnie przy ul. Modlińskiej 152, 05-110 Jabłonna, - Gmina Nowy Dwór Mazowiecki - Urząd Miasta Nowy Dwór Mazowiecki z siedzibą w Nowym Dworze Mazowieckim przy ul. Zakroczymska 30, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, - Gmina Czosnów - Urząd Gminy Czosnów z siedzibą w Czosnowie przy ul. Gminnej 6, 05-152 Czosnów, - Gmina Łomianki - Urząd Miejski w Łomiankach z siedzibą w Łomiankach przy ul. Warszawskiej 115, 05-092 Łomianki, - Gmina Radzymin - Urząd Gminy Radzymin z siedzibą w Radzyminie przy ul. Plac Kościuszki 2, 05-250 Radzymin |
|
Cel główny projektu: |
Poprawa jakości powietrza na obszarze Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego i zmniejszenie emisji zanieczyszczeń oraz gazów cieplarnianych poprzez poprawę warunków dla rozwoju nie emisyjnej formy transportu indywidualnego opartego o transport rowerowy |
|
Cele szczegółowe projektu:
|
- Poprawa jakości środowiska naturalnego, poprawa klimatu akustycznego, - Zmniejszenie liczby samochodów osobowych w systemie transportowym, - Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, - Zapewnienie sprawności przemieszczania się, - Zmniejszenie kosztów finansowych organizacji podróży, - Popularyzacja i wzrost dostępności transportu zbiorowego (autobusowego i szynowego) WOF. - Rozwój infrastruktury umożliwiającej aktywne spędzanie wolnego czasu oraz rozwój turystyki na obszarze partnerstwa. |
|
Planowane koszty całkowite projektu |
60 013 074,38 |
|
Planowany udział EFRR w kosztach całkowitych |
47 993 903,70 |
|
Planowany zakres rzeczowy projektu |
- budowa dróg dla rowerów, - budowa/modernizacja infrastruktury towarzyszącej:
|
|
Planowane efekty projektu |
Planowana łączna długość nowych dróg dla rowerów: 77 km
|
|
Planowany okres realizacji |
2016-2018 |
|
Status |
w trakcie realizacji |