Finanse
Budżet gminy to najważniejszy dokument finansowy, będący rocznym planem dochodów, przychodów, wydatków i rozchodów. Powstaje w ramach następujących etapów:
1. Etap I - Przyjmowanie wniosków do projektu budżetu: zgodnie z Uchwałą Rady Miasta, Prezydent Miasta przyjmuje wnioski do 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. Etap II - Proces przygotowywania budżetu, który polega na:
- określeniu podstawowych celów na dany rok budżetowy (zgodnie ze strategią rozwoju gminy)
- ustaleniu wielkości stawek podatków i opłat lokalnych
- określeniu poziomu wydatków na poszczególne działania, realizowane przez gminę.
3. Etap III - Uchwalenie i wykonywanie budżetu.
Wysokość dochodów i wydatków, zawartych w projekcie budżetu jest szacunkowa, zmienia się w ciągu roku. W praktyce budżet miasta Legionowo zmieniany jest na każdej sesji Rady Miasta.
Szczegółowe informacje na temat budżetu Gminy Legionowo znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej
-
Budżet został uchwalony
dodano: 31 grudnia 2009Budżet ambitny, nie ryzykowny – takiego określenia użył prezydent Roman Smogorzewski prosząc radnych o przyjęcie uchwały w sprawie budżetu Gminy Legionowo na 2010 rok. Radni Prezydenta posłuchali i przyszłoroczny budżet zatwierdzili podczas XXXIX sesji 30 grudnia 2009 r. W głosowaniu udział wzięło 20 radnych, 16 było za, 4 wstrzymało się od głosu.